הרשמה לניוזלטר

כל המבצעים והעדכונים ישירות אליך למייל






המאסטר של כאבי גב תחתון!

מאת: אביגיל | ריפוי בעיסוי

אחד משחקני המפתח בכאבי גב תחתון ושכמות אצל אנשים החווים שעות רבות של ישיבה מול מחשב, אמהות לילדים קטנים ואנשי שטח הנושאים משאות כבדים הינו שריר לא גדול בצורה משמעותית אך תפקודו היעיל הכרחי ליציבה זקופה. ללא תמיכה שלו יציבה לא הייתה מתאפשרת כלל!!

קבלו את המאסטר של כאבי הגב שריר  ה Quadratus lumborum

שריר זה ממוקם בחלק הגב התחתון ונסתר מתחת לרקמות שריר אחרות והוא משחק תפקיד בולט ומרכזי במכניקת גוף נורמלית. בקצה העליון שלו הוא נאחז בצלע 12 (התחתונה ביותר), בקצה התחתון בעצם ה lllum, עצם האגן ולאורכו הוא נתפס בזיזי החוליות המותניות. מה שמעניין בשריר זה שהוא מורכב משלוש קבוצות סיבים הפונות לכיוונים מנוגדים מה שמקנה לו אלסטיות רבה ויכולת תמרון גבוהה עבור הגב ונקודות ממשק רבות עם שרירים סמוכים. כאשר שריר ה QL מהודק (מכווץ וקצר) נחווה כאב ונוקשות במותן, עכוז, מורד הירך בחלק באחורי, גב תחתון ואמצעי, כתפיים וצוואר כל פעם שנרים ילדון על הידיים, או כל משא אחר.. נקודות כאב אלו ברקמת השריר נקראות Trigger Points או בתרגום חופשי נקודות הדק, והן נגרמות עקב גירוי של מתח שריר לאורך זמן. במהלך עיסוי ניתן להרגיש את נקודות ההדק, לטפל ולמוסס אותן.

ככלל, יש לזכור כי כאב לא מטופל כהלכה בגב תחתון, יכול לגרור אחריו כאב באזור השכמות והצוואר. מדוע זה כך?

הגוף לא מושלם (ידעתם את זה נכון? :) והוא פועל תחת מגבלות פיזיולוגיות שונות ותגובות רגשיות כגון סטרס. כאשר הגוף חווה עומס קבוע לאורך זמן בצד מסוים ושרירי נחלשים, שרירים סמוכים באים לעזרת השרירים העייפים ולוקחים על עצמם את העומס המצטבר. לאורך זמן תהליך זה, הנקרא "תהליך הפיצוי", גורם לחולשה גם לאותם שרירים ועל חשבון בריאות הגוף בטווח הארוך. שרירים מתחילים להרפות ולהיחלש, בעוד שאחרים מתחילים להתהדק להתכווץ ולהפוך נוקשים, מפרקים ננעלים וטווח תנועה הלך ומצטמצם. בהרבה מקרים זהו תחילתו של תהליך ניווני של רקמת שריר או מפרק.


איך משחררים שריר מכווץ וכואב?  

קודם כל נשמו עמוק...


1. אמנו את עצמכם להקשיב לגוף! 

הגוף נותן לנו סימנים מתי קשה לו. תרגלו עצמכם להקשיב ולהגיב לסימנים אלו. אם אתם חשים כאב בברך או בגב תחתון בזמן ריצה האטו את הקצב או עברו להליכה למספר דקות. אם אתם חשים כאב בגב תחתון או דקירות בזמן ישיבה ממושכת מול המחשב במשרד, קחו הפסקה למספר דקות. קומו לכו לשתות כוס מים, התמתחו. תגיבו לכאב בהבנה וחמלה, אל תתעלמו ממנו. כאב הוא סימן לתשומת לב. פחד מפני כאבים בגוף גורם, אצל הרבה אנשים, להתעלמות וחוסר רצון "להתעסק" אתו. אך כאב לא עובר ללא לקיחת אחריות של האדם לגופו (בתהליכים ניוונים מסוימים, לדוגמא "כתף קפואה", כאב אכן נעלם אחרי מספר שבועות אך התהליך הניווני ממשיך) ובתהליך ה"פיצוי", שהוסבר לפני כן, שרירים באים לעזרת שריר חלש והדוק ונחלשים אף הם – כך שאזור הכאב הולך וגדל.

2. צרו שותפות עם הגוף לחיים בריאים

בגוף, תנועה=בריאות. במהלך השבוע צרו זמני איכות עם הגוף. חשבו עליו כעל חבר או חברה טובים. הירשמו לשיעור יוגה, פילטיס, עשו עיסוי, לכו לרקוד GAGA, או שירו במקהלה (עבודה עם קול מטפלת בגוף). עשו הליכה או ריצה עם שילוב מתיחות לשרירי ה QL והשכמות. הביאו תנועה לרקמות השריר, מתחו אותן בכיף, הביאו את האיברים לקצה טווחי התנועה, לסף הכאב, נשמו עמוק 2-3 נשימות ושחררו. השרירים אוהבים את זה!!!!! (עשו 2-3 סבבים כאלו).

אתם והגוף שלכם באתם לעולם זה יחד. האם שמתם לב כמה פעמים ביום אתם מעבירים מחשבה לא מפרגנת ומתלוננת על הגוף? אתם חושבים שהוא לא שומע אתכם? החליטו כי מעכשיו אתם יוצרים אתו ידידות ושותפות לחיים ארוכים ובריאים. החלטה זו הינה התחלה של תהליך ריפוי בו אתם מבינים כי האחריות לבריאות הגוף היא עליכם והיא יכולה להתממש רק דרך מודעות והקשבה אליו. מודעות ליציבה וישיבה נכונים, מודעות לתזונה מיטיבה, מודעות לעשות פעילות ספורטיבית המשחררת ומחזקת את הגוף, מודעות לניהול רגשות המכבידים עליכם ואשר באים לידי ביטוי בכיווץ הגוף וסטרס.  קחו אחריות, הוא כבר יעשה את כל השאר.





יצירת קשר עם המטפל

1900-72-15-82 שלוחה 351


התחברות מטפלים

על מנת לנהל את המידע אודות העסק שלכם, מאמרים תמונות עליכם להתחבר למערכת.

הזינו אימייל וסיסמא כפי שהם שמורים במערכת.

במידה ואינכם רשומים לאתר, באפשרותכם להירשם לאתר.