הרשמה לניוזלטר

כל המבצעים והעדכונים ישירות אליך למייל






טיפים מוצלחים במיוחד להריון נעים וקל


טיפים מוצלחים במיוחד להריון נעים וקל

הריון הוא זמן קסום בחייה של אישה. אבל לצד הפריחה והרגעים המאושרים יכולה להיווצר גם אי נוחות, במיוחד בשלבים המוקדמים והאחרונים של ההריון.
כל הריון הוא שונה, כפי שכל אישה שונה מחברתה.
יש הריון שעובר חלק, והריון שמביא עימו דילמות ואתגרים.
אם גם את נחשפת לתופעות שונות וקשיים מסוימים, המדריך להריון קל יעזור לך.

 

בחילות והקאות

נשים בהריון יש בחילות והקאות מדי פעם, בשליש הראשון של ההריון. זה לא תמיד קורה בבוקר, ויכול להימשך לאורך כל ההריון. הסיבה היא שינויים הורמונליים, במיוחד רמות של אסטרוגן ופרוגסטרון.לעיתים יכולה התופעה להחמיר על ידי מתח, נסיעות, מזונות מסוימים, כימיקלים וריחות.

מה לעשות:

  • להתעורר לאט. התחלי את היום עם טוסט יבש או ביסקוויטים, ואל תמהרי
  • נסי כמה ארוחות קטנות במקום שלוש עיקריות גדולות. להמנע משומן, מאכלים מטוגנים ולהגדיל את הצריכה של פחמימות מורכבות.
  • חליטת תה ג'ינג'ר לאורך כל היום, תסייע להמנע מבחילות. ניתן להוסיף פרוסת  ג'ינג'ר טרי דק לכוס לתה, או להשתמש בכמוסות ג'ינג'ר.
  • לשמור על קור רוח. ארגני את יומך בכדי למנוע סטרס או פאניקה של הרגע האחרון
  • ללבוש בגדים משוחררים ונוחים. למדו תרגילי הרפיה
  • נסה להשתמש בנקודות אקופרסורה סביב פרק ​​כף היד.

הערה: הקאות חמורות יכולות לגרום לירידה במשקל והתייבשות, פני לרופא שלך אם את סובלת מהקאות במהלך ההריון.


עייפות

עייפות יכולה להיות מכרעת. הגוף שלך עובר שינויים דרמטיים כאשר העובר שלך מתיישב בו. יש נשים רבות אשר חוות התגברות של עייפות בשעות מסוימות של היום;אם את יכולה לישון, עשי זאת. ההשפעה המרגיעה הנגרמת על ידי ההורמון פרוגסטרון גם תורמת לתחושות של עייפות שלך. לפעמים אנמיה היא הגורם לעייפות - הרופא שלך יכול לבדוק זאת עם בדיקת דם פשוטה.

 

תזונה בהריון

תלונות רבות מוחמרות על ידי תזונה לקויה: בחילות בוקר, עצירות, צרבות, וניתן להקל עליהן על ידי אכילה ושתייה של הדברים הנכונים בזמן הנכון. 
הנה מדריך למזונות בריאים ואיך הכי טוב לאכול אותם:

  • פירות טריים, ירקות וסלטים
  • מרקים, דגים
  • דגנים מלאים
  • כ -2 ליטר המים ליום (יותר במזג האוויר חם)
  • גריל, לאפות, קיטור או מוקפץ בכמות קטנה של שמן
  • לאכול מעט ולעתים קרובות; נשנושי ירקות, פירות מיובשים טבעיים
  • אל תאכלו מאוחר בלילה 

להימנע:

  • מזון מהיר, מעובד
  • רמה גבוהה של מלח / שומן / מזון עתיר בסוכר ומשקאות מוגזים או ממותקים
  • קפה, אלכוהול
  • מזונות מהחי-להפחית בצורה נכרת, שכן היום ידוע כבר על הזקתם הרבה לגוף.

מה לגבי תוספים?

  • חומצה פולית היא התוסף העיקרי המומלץ לנשים בהריון. ברזל וסידן יכולים גם להילקח;אבל אין לטול תוספים בלי בדיקה מול הרופא המייעץ שלך.
  • לקבלת מידע נוסף על  תזונה טבעית
 



עור

ייתכן שתבחיני בשינויים בעור שלך בזמן ההריון. אלה עשויים לכלול:

  • פיגמנטציה: כתמים כהים על הפנים שלך,פס כהה מקו הטבור כלפי מטה, כהות סביב הפטמות והעטרות. אלה הם זמניים.
  • סימני מתיחה על השדיים, ירכיים, בטן וישבן בשל עלייה במשקל. יש הטוענים כי ניתן למרוח קרמים למניעתם, אבל אין ראיות של ממש שהם פועלים למיגור התופעה.
  • ורידים וכלי דם בולטים יותר, כלי הדם מתרחבים ומורגשים יותר באזור הרגליים והשדיים.
  • עור מגרד: 20% מהנשים בהריון ידווחו על צורה כלשהי של גירוד, במיוחד על הבטן. ההורמונים ועור שעובר מתיחה אחראים לתופעה. לכשני שלישים מהנשים גם אדמומיות בכפות ידיים ורגליים, שנגרמת על ידי עלייה ברמות האסטרוגן. היא נעלמת לאחר הלידה.

מה לעשות: השתמשי בקרם לחות נטול ריח עדיף טבעי ואורגני, ופנקי עצמך באמבט עם חליטת שיבולת שועל. פשוט לקשור קומץ של שיבולת שועל בשקית בד ולשים באמבטיה. הימנע ממוצרי רחצה ריחניים, הקפידי ללבוש יותר בגדי כותנה, פשתן או ויסקוזה רופפים ולהימנע מסיבים סינטטיים בסמוך לעור. אם הגרד ממשיך לאחר 12 שבועות, או שיש לך פריחה חריגה, גשי לרופא.

בריחת שתן וחולשת סוגרים

למה נשים בהריון הולכות לשירותים כל הזמן? זה בגלל הלחץ הגובר על שלפוחית ​​השתן.ביקורים תכופים בשירותים הם תכונה של של השליש הראשון, הבעיה חוזרת לקראת סוף ההריון, כאשר ראשו של התינוק לוחץ על אזור אגן הירכיים. 
שליטה בסוגרים היא בעיה נפוצה, אף יותר מכך בהריונות הבאים. צחוק, כריעה והתעטשות יכולים לגרום לדליפה. 

מה לעשות?

התחלי תרגילים לחיזוק רצפת האגן ברגע שאת יודעת שאת בהריון. כווצי את שרירי הנרתיק שלך, החזיקי לכמה רגעים, ושחררי. חזרי על התרגיל 10 פעמים.
 כשאת נותנת שתן החזיקי את הזרימה לכמה רגעים, שתיים או שלוש פעמים. ניתן לבצע תרגילים אלו בכל מקום. לשאוף לכמה חזרות ביום. התרגיל מכין את השרירים שלך ללידה ומסייע במניעת בריחת שתן.

עצירות

עצירות מדווחת על ידי יותר ממחצית הנשים בהריון, ונגרמת בעקבות:

  • שינויים הורמונליים המאטים את העיכול והמעבר של מזון
  • לחץ על המעי כאשר העובר גדל
  • ברזל מוגבר באמצעות תוספים
  • צריכת נוזלים בלתי מספקת
  • חוסר פעילות גופנית

מה לעשות:

  • לאכול מזונות עשירים בסיבים תזונתיים: דגנים מלאים, פירות טריים וירקות
  • לשתות הרבה מים
  • חמש דקות של פעילות גופנית ביום. 

דליות

ורידים נפוחים וסגלגלים, נפוצים על הרגליים וסביב הנרתיק במהלך שלב ההריון המאוחר. הם נגרמים על ידי פרוגסטרון, מה שגורם לכלי דם להתרחב. הבטן שלך גדלה ולוחצת על הוורידים באגן שלך, ובכך גורמת להאטת חזרתו של דם מהרגליים שלך לחלק העליון של הגוף.

אם לאמך היו דליות, רוב הסיכויים שגם לך יהיו - אבל הם משתפרים לאחר הלידה. סייעי במניעתם על ידי הימנעות מעמידה לפרקי זמן ארוכים.
לבשי בגדים רפויים ובצעי פעילות גופנית.

צרבות

הרחם שלך גדלה ולוחצת על הבטן, וכך למעשה דוחפת חומצות קיבה בחזרה לוושט, וגורמת לתחושת שריפה לא נעימה. זה יכול להתחיל בשלב המוקדם של הריון אבל מקבל תפנית חמורה יותר לקראת הסוף.נסי לאכול ארוחות קטנות יותר, תכופות יותר, ואת הארוחה האחרונה לאכול כמה שעות לפני השינה. הימנעי משומן, ומאכלים חריפים או מתובלים מדי.לא לשכב מיד לאחר אכילה – וכאשר את כן שוכבת אז לתמוך את עצמך עם כריות. אם הצרבת הופכת חמורה, התייעצי עם הרופא שלך לגבי נטילת סותרי חומצה.


כאבי גב

נגרמים משתי סיבות עיקריות-
ראשית, המשקל המוגבר שלך משנה את מרכז הכובד של גופך, הגוף נוטה קדימה ומפעיל מתח על הגב. שנית, התרחבות מפרקי האגן שלך, כהכנה ללידה, גורמים ליותר כאבים ומכאובים. 
פתרון-
לסייע בהפחתת מתח דרך יציבה טובה,חזוק השרירים ותרגילי רצפה עדינים.

 

איך לישון טוב בלילה

העייפות של תחילת הריון הוחלפה כעת על ידי קשיי שינה כתוצאה מהמשקל העודף. מה שאתה צריכה זה לישון טוב בלילה!

  • נסי עם כרים וכריות בגודל שונה לתמיכה. נסי לישון על הצד עם כרית בין הרגליים.
  • נסה חליטת לוונדר וקמומיל
  • תרגלי נשימה קצבית ועמוקה.
  • תגידי לעצמך: כל זה ייגמר בקרוב! ואז תתגעגעי לתקופה:)
לא רוצה לעבור את התהליך לבד ומחפשת מישהו מקצועי ומוסמך שילווה אותך? לחצי כאן

 

 

 

 

 

 

 

 

התחברות מטפלים

על מנת לנהל את המידע אודות העסק שלכם, מאמרים תמונות עליכם להתחבר למערכת.

הזינו אימייל וסיסמא כפי שהם שמורים במערכת.

במידה ואינכם רשומים לאתר, באפשרותכם להירשם לאתר.