הרשמה לניוזלטר

כל המבצעים והעדכונים ישירות אליך למייל






חורף בצלחת

מאת: ליאורה | תזונה מעצימה

 

ליאורה חוברה – דיאטנית קלינית ומטפלת בתזונה סינית וצמחי מרפא ומסטר NLP לבריאות ולהרזיה

אם הרגשתם שלאחרונה אתם אוכלים ואין לכם ממש הסבר הגיוני לדבר תוכלו בקלות לתלות את האשם במזג האויר. מכיוון שהאדם שומר על חום גוף קבוע הוא צריך להשקיע אנרגיה בחימום הגוף כאשר קר בחוץ. הדרישה המוגברת לאנרגיה גורמת לגוף לדרוש כמות מזון גדולה יותר.  בנוסף בחורף החשכה יורדת מוקדם יותר, נמצאים יותר שעות בבית , קרוב למטבח ולמאכלים.

הסינים , כבר לפני 5000 שנה טענו כאכילה בחורף צריכה להיות שונה מאכילה קיצית. הם ממליצים על אכילה של מזונות מחממים מבחינה אנרגטית בימי החורף לצורך חימום הגוף.

לפי הרפואה המערבית, כדי להפחית את תאבון החורף צריך "לרמות" את הגוף. לתת לו תחושה של חום למרות הקור שבחוץ.

אז איך אפשר לעשות את זה  ולחמם את הגוף בלי מחיר קלורי גבוה?

  1. 1. כדאי לכם לאכול מאכלים חמים בתחילת הארוחה. מגע המאכל החם בחיך תורם לתחושת חימום דרך חיבור בין החיך לאיזור במוח המשפיע על שובע ורעב. למשל אכילה של מרק ירקות דל קלוריות בהחלט משמש פתרון.

  2. 2. רצוי לאכול מאכלים חמים אבל דלי קלוריות. למשל חליטות צמחים חמות בין הארוחות או משקאות על בסיס מרק דל בקלוריות.

  3. 3. מומלץ לשלב בתפריט תבלינים מחממים שגם להם עלות קלורית אפסית. תבלינים כאלה לפי הרפואה הסינית הם : קינמון, הל, ציפורן, זנגויל, כמון, פפריקה מתוקה וכמובן גם פלפל חריף אבל בו צריך לנהוג זהירות בכמויות. התבלינים המחממים מגבירים את זרימת הדם בגוף וגורמים לחושה של חימום. הם לא מומלצים למי שסובל מלחץ דם גבוה, למי שסובל מחום או הזעות. חריף אסור למי שסובל מחומציות יתר וכיב קיבה.

  4. 4. עוד דרך לחמם את התפריט היא לשלב בו דגנים מלאים וקטניות הנחשבים מחממים לפי הרפואה הסינית. אמנם יש בהם קלוריות אבל הם משביעים ומחממים ולכן בסופו של דבר נאכל פחות קלוריות.

  5. 5. כשאתם בוחרים ירקות רצוי שיהיה בכל יום לפחות ירק כתום אחד. לפי הרפואה הסינית הכתומים תורמים לאנרגיית החימום של הגוף.

  6.  6. גם  הפירות היבשים  מאד מומלצים ונחשבים מחממים לפי הרפואה הסינית.  בגלל תהליך הייבוש, טענים הסינים כי הפירות צוברים אנרגיית חום ויכולים בהמשך להעביר  אותה לגוף.

  7. 7. רצוי גם להפחית מהתפריט מאכלים קרים ומקררים כמו ירקות ופירות טריים, מנטה ונענע ועשבי תיבול ירוקים .

  8. 8. אם אתם אוכלים מזון שמאוחסן במקרר, כדאי להוציא אותו מהמקרר כשעה לפי האכילה כמו ירקות, גבינות, מוצרי חלב וכו'

  9. עוד על רפואה סינית בקישור http://liorahoubara.mypages.co.il/pages/13137

  10.  

 





יצירת קשר עם המטפל

1900-72-15-82 שלוחה 185

מאמרים



התחברות מטפלים

על מנת לנהל את המידע אודות העסק שלכם, מאמרים תמונות עליכם להתחבר למערכת.

הזינו אימייל וסיסמא כפי שהם שמורים במערכת.

במידה ואינכם רשומים לאתר, באפשרותכם להירשם לאתר.