הרשמה לניוזלטר

כל המבצעים והעדכונים ישירות אליך למייל






להחליף את החלב, לשמור על הסידן

מאת: לינה | ליןצ'י רפואה משלימה

 

להחליף את החלב ולשמר את הסידן

ההתנגדות הכי גדולה שאני נתקלת בה בקליניקה היא להוריד מוצרי חלב מהתפריט היומי.

רבים מאוד חוששים ממחלת האוסטיאופורוזיס והשאלה הראשונה היא:

מאיפה אקבל סידן אם לא אצרוך מוצרי חלב? מה אוכל במקום?

כמובן שאני מאוד מבינה את הפחד והשאלות העולות בעקבות הורדת מוצרי חלב, הרי אנו רגילים לצרוך לפחות 3 מהם ביום.

לאחרונה המודעות לנזק שגורמים מוצרי החלב הולכת וגדלה מיום ליום ולאט לאט יוצאים יותר ויותר מחקרים שמעידים על כך.

לכן החלטתי לשתף אתכם במוצרים עשירים בסידן  ממקורות צמחיים.
חשוב לזכור כי במקביל לצריכת הסידן יש להקפיד על רמות הויטמין D, זהו אחד הגורמים החיוניים לספיגת הסידן בגוף שאצל רבים מאיתנו נמצא בחסר.

טחינה – מכילה הרבה סידן, בטחינה גולמית משומשום מלא יש פי שבע יותר סידן מאשר בטחינה רגילה. למרות שהטחינה היא עטירת קלוריות, אחוז השומן הרווי בה נמוך יחסית, ומומלץ מאד לשלב אותה בתפריט היומיומי, בסלטים, כממרח טעים ובאפשרויות רבות נוספות.  

סייטן - הסייטן העשוי מחלבון הגלוטן המצוי בחיטה מהווה מקור טוב לסידן כמו כן מהווה תחליף מצוין לצמחוניים או הטבעונים שביינכם .
טופו - אחד התחליפים הנפוצים למוצרי חלב הוא טופו וניתן למצוא אותו במגוון רחב של מוצרים כגון מעדנים, משקה חלב, לבישול ואפייה וכו'.
קטניות – חומוס, אפונה, עדשים, שעועית לבנה וסוגים נוספים של קטניות עשירים בסידן.
ירקות ירוקים – בברוקולי, תרד, כרישה, פטרוזיליה ואפילו בחסה מצויות כמויות נאות של סידן.
תבלינים – כגון זעתר, כורכום ורוזמרין.
אגוזים וזרעים – הסידן מצוי בין היתר בשקדים, זרעי פשתן, שומשום, גרעיני חמנייה, אגוזי מלך.
פירות – פירות העשירים בויטמין C מסייעים לספיגת הסידן, גם פירות יבשים כגון תאנים, צימוקים ומשמשים מהווים מקור לסידן.
דגנים- קינואה, דוחן וכוסמת

תחליפי חלב - חלב אורז, חלב שיבולת שועל, חלב שקדים, חלב קוקוס וחלב סויה.

 

 





יצירת קשר עם המטפל

1900-72-15-82 שלוחה 62

מאמרים



התחברות מטפלים

על מנת לנהל את המידע אודות העסק שלכם, מאמרים תמונות עליכם להתחבר למערכת.

הזינו אימייל וסיסמא כפי שהם שמורים במערכת.

במידה ואינכם רשומים לאתר, באפשרותכם להירשם לאתר.